500 de pălării


Să nu uităm că imaginea umană nu este cea cu care am venit pe lume, nuzi, ci cea cu care ne arătăm semenilor, nu numai la zile mari, dar şi în orice moment al vieţii şi care este, vrând – nevrând, propria noastră creaţie vizuală. Ca şi pictorul sau sculptorul care ne transmit mesaje prin tablourile sau statuile lor, orice om foloseşte (de obicei fără să ştie şi fără să vrea) aceleaşi mijloace de expresie, desenul, lumina, culoarea şi însuşirile prin care materialele folosite ne impresionează simţurile şi sugerează asociaţii şi metafore poetice.

Desenul indică proporţiile, structura de ansamblu a compoziţiei, precizînd detaliile ce trasează drumul pe care este atrasă atenţia privitorului. Pălăria înalţă statura mai spectaculos şi în acelaşi timp mai comod decât tocurile pantofilor. Cu cât e mai înaltă, pălăria proclamă pretenţii mai mari de superioritate, indicând întâi rangul şi de-abia pe urmă prezenţa purtătorului. Lumina este cea care scoate în evidenţă ce trebuie văzut, pe când umbra ascunde restul.

Tango, Boston şi… Iluzie (Acuarele de Marcel Vertès, „L'Illustration”, nr. 4272, 17 ianuarie 1925)

Tango, Boston şi… Iluzie (Acuarele de Marcel Vertès, „L’Illustration”, nr. 4272, 17 ianuarie 1925)

Pagini:  1   2 
Articol scris de Adina Nanu
Vedeţi si alte articole scrise de Adina Nanu
Powered By DT Author Box

Un comentariu

Lasă un comentariu

* Câmpuri obligatorii